4 situacije, ko se ne bi smeli opravičevati

Poglejmo situacije, ko ni potrebe, da se opravičujete.

Nihče od nas ni popoln, kar pomeni, da vsi delamo napake. Biti sposoben opravičiti se za napake in reči ‘oprosti’ nas dela močnejše. Sposobnost opravičiti se nam pomaga, da se znebimo občutka krivde, ki ga morda občutimo, pomaga obnoviti zaupanje in v nekaterih primerih nam pomaga, da ‘ohranimo obraz’.

Ne glede na to pa je lahko preveč opravičevanja slaba stvar. Kolikokrat ste, denimo, svoje vprašanje pričeli z: » Opravičujem se, ker sprašujem, ampak…?« Ali, ko rečete »Oprostite«, ko se nekdo zaleti v vas. Pretirano opravičevanje lahko kaže na pomanjkanje samozavesti.

Ni presenetljivo, da je za to velikokrat odgovorna prevelika samokritičnost. Morda smo do sebe prezahtevni oziroma imamo nerealistična pričakovanja do tega, kako bi se morali vesti, in ko se ne obnašamo skladno s svojimi pričakovanji – čutimo potrebo, da bi se opravičili.

Poglejmo naslednje situacije in razloge, zakaj se ne bi smeli opravičevati, ko se zgodijo.

1. Ko izražate svoje občutke

Povedati nekomu, kako se počutite, je nujnost v vsakem odnosu – naj bo to vaš partner, družina ali prijatelji. Dopustiti, da drugi vedo, kako se počutite glede česa, jim bo pomagalo, da vas bodo bolje razumeli, kar je pomembno za kvaliteto odnosa. Če se opravičujete zaradi vaših občutkov glede nečesa, zmanjšujete svojo vrednost.

2. Ko potrebujete nekaj časa zase

Količina časa zase, ki ga dnevno potrebujete, je odvisna od vaše osebnosti. Introvertirana oseba ga na primer potrebuje več kot ostali. Dejstvo, da potrebujete svoj prostor in čas ni nekaj, zaradi česar bi se morali opravičevati. Enostavno povejte, da potrebujete nekaj časa zase in ne skrbite glede opravičevanja te vaše potrebe. Če je oseba, ki ji to poveste, zaradi tega prizadeta, je za to razlog v njej in ne v vas.

3. Ko morate nekaj vprašati

To se pogosto dogaja na delovnem mestu. Potrebujete pojasnilo, vendar ne želite izpasti nesposobni, zato se opravičujete, ker morate zastaviti vprašanje. Ironično lahko prav vaše opravičevanje povzroči tako mnenje. Namesto, da vprašanje pričnete z opravičilom, bodite neposredni in povejte, da potrebujete dodatno informacijo. Bolj vas bodo spoštovali, če boste znali povedati, kaj potrebujete.

4. Ko ne odgovorite takoj

Ko vam nekdo pošlje sms, vas pokliče ali vam pošlje mail, lahko zaznate potrebo, da morate odgovoriti takoj. Opravičevanje glede tega, da nismo takoj odgovorili, lahko ustvari problem iz nečesa, kar samo po sebi sploh ni bilo pomembno. Prav tako ustvarja sporočilo, da vaš urnik ni tako pomemben kot urnik pošiljatelja. Namesto tega povejte, da ste sporočilo prejeli in pojasnite, da ste zaposleni – »Nisem pozabil nate, vendar sem trenutno resnično zaposlen.« Pošiljatelj bo cenil, da ste pozorni na njegove potrebe.

Imate vprašanje? Pošljite sporočilo: